Weboldalunk a jobb használhatóság érdekében sütiket alkalmaz.  Szolgáltatásaink használatával Ön beleegyezik a sütik alkalmazásába.

Induló osztályaink, 2009

A 9. évfolyamon induló képzések programjának összeállításakor arra törekedtünk, hogy diákjaink érdeklődésüknek, pályaválasztási szándékaiknak megfelelő oktatásban részesülhessenek.

2009-ben induló osztályaink

A 8. osztályos tanulók számára 2009-ben nyolc csoportot indítunk az alábbiak szerint:

A "0. évfolyamon" (11, 12) kezdő szintről induló intenzív idegennyelv-oktatást szervezünk angol, illetve német nyelvből, annak érdekében, hogy a tehetséges, az idegen nyelvek iránt érdeklődő 8. osztályos jelentkezők számára biztosítani tudjuk az adott idegen nyelv magas színvonalú elsajátítását. A "NYEK" évfolyamon az idegen nyelvek órái mellett a diákok részt vesznek informatika, matematika, kommunikáció és tanulásmódszertani órákon, mozgás és egészségkultúra, illetve a tudomány világát bemutató foglalkozásokon. A tizedik-tizenharmadik évfolyamon emelt szintű oktatás keretében felkészítjük diákjainkat az adott nyelvből emelt szintű érettségi vizsga letételére. A "NYEK" osztályokban 10. évfolyamtól második idegen nyelvként az angol csoport német nyelvet, a németes csoport angol nyelvet tanul. Szakköri formában ezen kívül más idegen nyelvek tanulására is nyílik lehetőség. A "NYEK" osztály 5 éves tanulmányi ideje alatt együtt marad, nem tagozódik be más osztályba.

A nyelvi tagozaton (41) tanulóink az angol nyelvet haladó szintről indulva, magas óraszámban tanulják, így már a gimnáziumi évek alatt lehetőségük nyílik az idegen nyelv elsajátítására. Nyelvtagozatos tanulóink jelentős része a 11. osztálytól választható idegennyelvi fakultáció után jó eséllyel próbálkozhat az emelt szintű érettségivel, és így nyelvvizsga-bizonyítványt is kaphat.

A történelem-társadalomismeret csoportba (42) olyan jelentkezőket várunk, akik szeretik a történelmet, és sokat gondolkodnak a világ dolgairól, érdeklődnek a filozófia, és a szociológia iránt. A tanulók a 9. és a 10. osztályban az általános tantervi követelményeknél magasabb szinten, nagyobb óraszámban tanulják a történelem tantárgyat; és  – miközben a társadalomismeretek alapjairól tájékozódnak – könyvtári órák keretében felkészülnek az önálló ismeretszerzésre, digitális és hagyományos eszköztárú kutatómunkára és projekt-készítésre.

A informatika-gazdasági ismeretek csoport (43) diákjai - az információs társadalom elvárásainak megfelelően - magas szinten elsajátítják a főbb számítógépes alkalmazásokat (szövegszerkesztés, adattáblázatok, adatbázisok, információtárolás-kezelés, az internet által kínált lehetőségek, programozás alapjai, stb.). Mindez eszköz ahhoz, hogy felismerjék a változó valóság alternatív lehetőségeit, és azt, hogy az információ ma hatalom. A diákok a gazdasági alapismeretek tantárgy keretében elsajátíthatják a pénz, a vállalkozás, a fogyasztói magatartás, a kockázat-felismerés és a munka világának alapvető fogalmait. A tanulók Egységes Európai Gazdasági Oklevelet (Ugrás EBCL) szerezhetnek gimnáziumunkban.

A mozgóképkultúra és médiaismeret csoportba (44) járó diákok 9. és 10. osztályban heti két-két órában tanulják a társadalmi kapcsolattartás és ismeretközlés elméleti és gyakorlati kérdéseit, a kommunikáció alapjait, valamint megismerkednek a mozgóképi szövegelemzés alapjaival, betekintést nyernek a filmtörténetbe, tanulmányozzák a legnagyobb alkotók munkáit. A tanulók a projektmunka során a gyakorlatban kamatoztathatják kreativitásukat.

A természettudományi tagozaton (45) az emelt óraszámot a 9-10. évfolyamon elsősorban a fizika, kémia, biológia kísérleti megismerésére fordítjuk, laborgyakorlatok keretében. Ezen gyakorlati alapozást követően a 11-12. évfolyamos fakultáción készülhetnek fel diákjaink a választott tantárgy(ak)ból az emelt szintű érettségire.

A művészettörténet-dráma tagozatra (46) olyan tanulókat várunk, akik különösen érdeklődnek a művészetek (irodalom és zeneművészet, színház) iránt. Hagyományok ápolásával, iskolán kívüli programokkal igyekszünk élménygazdag betekintést nyújtani a kultúra világába. A tananyagban hangsúlyt kap a művészi érzékenység és a képességek fejlesztése. A magasabb évfolyamokon ezért a diákok irányultságának megfelelő kreatív órákat és fakultációkat is biztosítunk - írás, színjátszás, zene vagy képzőművészetek körében. Mindezek mellett törekszünk arra, hogy a különböző szituációs és drámajátékokkal, melyeket beépítünk a tanulási folyamatba, önismeretre neveljünk és mintával szolgáljunk a mindennapi élet apró-cseprő helyzeteinek megoldására.

A tagozatok első idegennyelvi kínálatából a latint (45), a németet (42; 46; 12) és a nyelvi előkészítősök számára az angolt (11) kezdő szintről indítjuk. Az angol nyelvvel társított tagozatokon (43; 44) – mivel tapasztalatunk szerint a diákok többsége általános iskolában már szert tett alapvető angol nyelvi ismeretekre – az angolt nem kezdő, hanem némileg haladóbb szintről kezdjük. Erről a körülbelüli szintről (pl. milyen tankönyvek anyagára alapozunk) tájékoztatjuk majd az adott tagozatokra felvételt nyert diákok szüleit. Így arra is lehetőség nyílik, hogy azok a tanulók, akik az általános iskolában nem tanultak angolt, még a nyár folyamán behozzák „lemaradásukat”. Szóbelizni idegen nyelvből csupán az angol haladó csoportba (41) jelentkezőknek kell.

A 2009/2010-es tanévben induló tagozataink teljes összhangban vannak a NAT (Nemzeti Alaptanterv) 2007-es változatának új célkitűzéseivel, tartalmazzák valamennyi alapkompetenciát, melynek fejlesztését a NAT 2007 célul tűzte ki. Ugyanakkor az induló tagozatok megfelelnek azoknak a kompetenciaterületeknek is, melyeket a HEFOP (Ugrás Felkészítés a kompetencia-alapú oktatásra) program keretében iskolánkban már sikerrel alkalmaztunk az elmúlt tanévben.


10. osztály után

A 10. évfolyamon kezdődő második idegen nyelvet – a „NYEK” osztály kivételével - úgynevezett sávos keretben tanítjuk. Ez azt jelenti, hogy az adott évfolyam osztálykerete ezekre a nyelvórákra felbomlik, és az évfolyam diákjaiból nyelvi csoportok alakulnak. E képzés keretében az angol, német, francia, orosz, spanyol, finn vagy latin nyelvet tanuló csoportoknak egyszerre (egy idősávban) van a saját nyelvórájuk. Ez a rendszer teszi lehetővé, hogy a diákok az adott osztály számára felkínált lehetőségek közül válasszanak második idegen nyelvet.

A 11-12. évfolyam feladata az érettségire és a továbbtanulásra való felkészítés. Igény szerint, fakultáció keretében emelt szintű érettségire készítjük fel a diákokat. Fakultációra való jelentkezésük révén a diákok megerősíthetik eredeti választásukat, de más szakirány felvétele mellett is dönthetnek. Vagyis a 11. osztály kezdetén minden diák újra végiggondolhatja, sikeres volt-e szakirányválasztása a gimnáziumi évek kezdetén, és még módosíthat tervein. A 2008/2009-es tanévben 34 fakultációs csoport működik iskolánkban.

Az érettségi után, 13. évfolyamon az iskola szakképzést nyújt az arra jelentkezőknek. A diákok középfokon ügyintéző-titkári, emelt szinten pedig gazdasági informatikus és irodavezetői oklevelet szerezhetnek az iskolában, az OKJ előírásainak megfelelő szakmai vizsga letétele után.


Óratervek

Ötévfolyamos képzés (nyelvi-informatikai előkészítő osztály)

Megjegyzések a táblázathoz:
* csoportbontás
** részleges csoportbontás
(1) Integrált tárgy, benne: Emberismeret, Társadalomismeret, Filozófia, Lélektan, Etika
(2) Integrált tárgy, benne: Fizika, Kémia, Biológia, Természetföldrajz, Technika1
(3) Benne: Mozgókép és médiaismeret
(4) "Első" idegen nyelvek: angol, német, latin
(5) "Második" idegen nyelvek: finn, francia, orosz, spanyol, angol, német, latin

Négyévfolyamos képzés

Megjegyzések a táblázathoz:
* csoportbontás
** részleges csoportbontás
(1) Integrált tárgy, benne: Emberismeret, Társadalomismeret, Filozófia, Lélektan, Etika
(2) Benne: Mozgókép és médiaismeret
(3) "Első" idegen nyelvek: angol, német, latin
(4) "Második" idegen nyelvek: finn, francia, orosz, spanyol, angol, német, latin
(5) A "tagozatos emelés" keretében az alábbi tagozatok tantárgyait oktatjuk:
idegen nyelv (angol), természettudományi, kommunikáció-médiaismeret, humán-művészeti, informatika-gazdasági ismeretek, társadalomtudomány-történelem.